Vanliga Frågor
Hur lång leveranstid har ni?
Leveranstiden styrs alltid av önskad produkt eller tjänst, om vi har det på lager så kommer det dagen efter vid beställning innan klockan 12.
Kan jag hämta produkter hos er?
Absolut! Kontakta oss i samband med din beställning så ordnar vi det.
Jag vill returnera en produkt. Hur gör jag?
One Office erbjuder nöjdhetsgaranti, vilket innebär att alla kunder alltid har returrätt på sina produkter
om de tycker att produktinformationen inte stämde eller om de helt enkelt är missnöjda med sin
produkt! Inom 5 arbetsdagar kan du returnera din produkt om du är missnöjd. Därefter gäller givetvis
övrig angiven garanti. Skulle du som kund däremot beställa fel produkt måste vi tyvärr ta en
returavgift.
Hur beställer jag?
Via telefon, personligt besök, webshopen eller mail. Valet är ditt!
Vad gör jag om en vara är trasig vid leverans?
Ta en bild på den trasiga produkten och hör direkt av dig till din säljare så hjälper de dig.
Hjälper ni till med montering utav möbler, tavlor, hyllor etc?
Självklart! Antingen kommer vi överens om ett fast pris för jobbet eller så arbetar vi med s.k.
”Löpande monteringskostand”. Då debiteras ni istället per timme samt för eventuella material &
tillbehör.
Kan jag välja kontaktperson hos er?
Absolut. Du hittar alla vi som jobbar på One Office under ”Personal”.
Vad händer vid sen inbetalning?
Vid sen inbetalning debiteras en första påminnelseavgift direkt. En andra påminnelseavgift kommer
efter 5 arbetsdagar, därefter lämnas ärendet över till inkasso.
Kan ni leverera till hela Sverige?
Ja, vi levererar idag till företag i hela världen!
Vad har ni för uppsägningstid på era tjänster?
Vi väljer att inte ha uppsägningstid på våra kontorstjänster om inget annat avtalats. På våra
städtjänster har vi däremot 6 månaders uppsägningstid som standard om inget annat avtalats mellan
parterna. Detta då vi projektanställer städare efter olika typer av projekt. För frukt gäller uppsägning
senast 30 dagar innan sista önskad leverans. Detta då vi alltid planerar våra fruktleveranser en månad
framåt.
Gäller detta även entrémattor?
Vid mattor utan logga gäller 3 månaders uppsägningstid. Vid logomattor gäller 36 månaders
bindningstid.
Regler för återlämning av hyrobjekt såsom kaffemaskiner och kopiatorer?
I enlighet med avtal hos ansvarig uthyrare fakturerar vi en summa för att hålla vår del av avtalet som vi
sedan debiterar kund.
Återhämtning av maskin fr. 2000 kr.
Rekonditionering av maskin beroende på skick samt storlek fr. 1500 kr.
Återhämtning av maskin fr. 2000 kr.
Rekonditionering av maskin beroende på skick samt storlek fr. 1500 kr.
Vad händer om det blir matsvinn när vi som kund hyr en matkyl av er?
Vi debiterar er som kund för svinnet efter rapport som skickas ut månadsvis.